08 mei 2023

    Vind je droomvloer met Margaux

    Maak kennis met onze interieurarchitecte, die met veel enthousiasme haar licht laat schijnen over jouw vloerproject

    IMG 0046 Aangepast

Sedert ons laatste blogbericht waarin adviseur Cedric onze toonzaal voorstelde, mochten we er een nieuw gezicht verwelkomen. Margaux Vandereycken kwam op 13 maart ons team versterken in de functie van interior advisor.

Ze studeerde interieurarchitectuur aan de Universiteit van Hasselt en deed haar eerste werkervaring op in een functie als klantenbegeleider. Haar zoektocht naar een nieuwe job met meer persoonlijk klantencontact en betrokkenheid bij het volledige bouwproces, bracht haar bij ons.

Lees verder om te ontdekken wat Margaux voor jou en je woning kan betekenen.

Margaux, jij bent de drijvende kracht in onze showroom. Hoe verloopt het toonzaalbezoek van de klant?

Ik start altijd eerst met te vertellen hoe het bezoek in de toonzaal zal verlopen, zodat de klant goed weet wat hij of zij kan verwachten. Dan begin ik met de uitleg over de onderste lagen van de vloeropbouw – de isolatie, vloerverwarming en chape – welke producten we hiervoor aanbieden en hoe we tewerk gaan. Als de klant er interesse voor heeft, ga ik ook dieper in op de diensten die we aanbieden binnen onze afdelingen klimaatsystemen en duurzame energie, zoals zonnepanelen, een thuisbatterij, airconditioning…

Daarna neem ik de klanten mee naar de eigenlijke toonzaal voor het gedeelte van de vloerafwerking.

Dankzij de digitale technologieën in onze toonzaal kunnen we een heel realistische voorstelling geven van het eindresultaat.

Moet de klant zijn plannen en meetstaten meenemen naar de toonzaal, zodat je alle gegevens hebt om de offerte te kunnen opmaken?

We vragen de klant of zijn/haar architect om de plannen vooraf al door te sturen, zodat we de nodige berekeningen ter voorbereiding van het bezoek kunnen doen en de klant niet moeten laten wachten. Ook de foto’s of renders van de te betegelen ruimtes vragen we vooraf bij de klant op. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter wij de afspraak kunnen voorbereiden.

Wat is jouw aanpak om de klanten te helpen bij het maken van hun keuze voor de vloerafwerking?

De meeste mensen hebben wel al een idee van welke richting ze uit willen. Soms hebben ze foto’s bij of hebben ze al een keuken of badkamer gekozen en hebben ze daar foto’s of stalen van bij. Dan ga ik samen met hen op zoek naar de tegel, het parket of de laminaatvloer die het best bij hun woning en hun smaak past.

Als ze echt niet weten welke richting ze willen uitgaan en ze ook nog geen keuken, badkamer of meubels hebben waarmee we kunnen matchen, dan laat ik hen eerst rondkijken in de toonzaal. Op basis van de tegels die ze dan aanduiden, krijg ik een beeld van hun stijl. Hier vormt ons 3D presentatiescherm een grote troef. Zo kunnen we de tegels van hun voorkeur tonen in verschillende interieurs, of zelfs in hun toekomstig interieur als ze binnenrenders van hun woning hebben. Dit geeft een heel realistisch idee van hoe de afgewerkte vloer er zal uitzien, en vereenvoudigt de keuze.

Ook onze lichttafel heeft een grote invloed op de beslissing. Hier leggen we de gekozen producten in een moodboardpatroon en bootsen we alle lichtomstandigheden na: daglicht, TL-licht, schemerlicht, warme sfeerverlichting… We hebben ook stalen van stoffen en keukenafwerking, zodat we een globaal beeld kunnen geven van hoe de tegel past bij de structuur en kleur van de andere elementen van het interieur.

De technologische aspecten van de toonzaal spelen dus een grote rol in de toonzaalbeleving?

Jazeker! De lichttafel, de 3D visualisaties en het presentatiescherm zijn heel krachtige hulpmiddelen om een goede, realistische voorstelling te geven van het resultaat en de look-and-feel van een bepaalde tegel of parketvloer. Zij vormen een handige tool in het beslissingsproces van de klant.

Het presentatiescherm vind ik persoonlijk echt heel fijn om te gebruiken (Samsung Flip Digital Whiteboard, nvdr). Dit hangt in de gezellige zithoek achteraan in de toonzaal en hier tonen we de offerte aan de klant.

De grote meerwaarde is dat je notities kan maken op het scherm en erop kan tekenen. Dat gebruik ik dan ook regelmatig omdat sommige mensen het moeilijk vinden om zich het plan van de architect in 3D voor te stellen. Ik maak dan een 3D schets van bijvoorbeeld hun badkamer om te laten zien hoe de 60x60 tegels op de vloer zich zullen verhouden tot de 30x60 tegels aan de wand.

Ook als er gekozen wordt voor een combinatie tussen (keramisch) parket en tegel, dan kan ik op het plan al schetsmatig een legplan en het legpatroon aanduiden om de klant een visuele voorstelling te geven.

De lichttafel wordt enorm gewaardeerd door architecten. Je zal dit niet in veel toonzalen tegenkomen, terwijl het nochtans superbelangrijk is. Als je bijvoorbeeld een woning koopt in een woonproject, dan zie je de tegel bij je keuze in de toonzaal en aan het einde van het traject wanneer hij in de woning ligt. Dan kan je reacties krijgen als ‘Dit is niet de tegel die ik gekozen heb.’ De lichttafel kan dit probleem ondervangen, omdat je dan wel een heel goed zicht krijgt op de kleur van de tegel in diverse lichtomstandigheden.

Zoals je aangeeft, komen er niet enkel particulieren over de vloer in de toonzaal, maar ook architecten. Hoe verloopt zo’n bezoek?

Een architect die met zijn project naar hier wil komen, geven we dezelfde beleving als de klant, zodat hij weet hoe zijn klanten hier zullen worden ontvangen. De praktische afspraken omtrent het project en onze samenwerking maken we tijdens een ontbijt of een lunch in de belevingsruimte op de eerste verdieping.

Op dezelfde manier ontvangen we architecten die hun klanten naar ons willen doorverwijzen voor de vloeropbouw. De klant kan dan rechtstreeks naar ons komen voor de technische uitleg van hetgeen de architect voorschrijft en voor de keuze van hun vloerafwerking. Voor het bezoek van de klant hebben we contact met de architect en nadien brengen we hierover verslag uit, zodat hij of zij niet zelf hierbij aanwezig dient te zijn.

Naast de begeleiding in de toonzaal, begeleid je ook de klanten van New Tech Projects. Wat houdt dat precies in?

Mensen die een woning kopen bij New Tech Projects worden doorheen heel het bouwproces door mij begeleid. Ik ben de schakel tussen Patrick Stas (de bestuurder van NTP, nvdr), de klant, de toonzalen en de werf. Iedereen kan met zijn vragen bij mij terecht en ik zorg voor de communicatie tussen de juiste partijen.

De klant krijgt van mij een stappenplan waarin ze stap voor stap zien wat er gaat gebeuren tijdens de bouw van de woning en welke keuzes zij moeten maken. Ik hou zicht op de timing en verwittig de klant bij elke volgende stap. Als ze vragen hebben, kunnen ze mij steeds contacteren.

Wat vind jij het leukst aan de job?

Het persoonlijk contact met de klant. Het gegeven dat ik mensen mag helpen bij hun keuze en bij het vormen van het karakter van hun interieur. De eyecatcher van je badkamer hoeft bijvoorbeeld niet per se het badkamermeubel te zijn. De wandtegel is ook enorm bepalend en kan ook het pronkstuk zijn van de ruimte. Ik merk dat de klanten blij zijn dat er een interieurarchitect aanwezig is in de toonzaal, die zowel rekening houdt met het esthetische als het praktische.

Bij New Tech Projects vind ik het fijn dat ik het vertrouwen krijg van de klanten. Ze kopen een woning die ze alleen nog maar op plan hebben gezien en rekenen op mij om alles in goede banen te leiden. Ik hou ervan om alles voor hen op te volgen en te zorgen dat alles aan het einde van de rit helemaal in orde is.

Hoe wil jij persoonlijk het verschil maken voor de klanten?

In de toonzaal vind ik het belangrijk dat de klant hier goed geïnformeerd en 100% tevreden met zijn keuze naar buiten gaat. Als er nog twijfel is, dan is het ook absoluut geen probleem dat de klant op een later tijdstip nog eens terugkomt naar de toonzaal om de finale keuze te maken.

Ik merk dat de particuliere klant vooral waardeert dat we hem kunnen ontzorgen. Dat we alle lagen van de vloeropbouw aanbieden, communiceren met de architect, de uitvoerders aansturen en de planning intern regelen.

Wil jij graag een bezoek brengen aan onze toonzaal?

IMG 0081 Aangepast

Meer blogartikels

Climate Awards Stad Tongeren2023 136
27 oktober 2023

Isola wint Tongerse Climate Award 2023

Op donderdag 26 oktober mochten we de 3de Tongerse Climate Award in ontvangst nemen voor onze positieve impact op het leefmilieu in Tongeren.
IMG 9792b Aangepast
14 februari 2023

Welkom in onze nieuwe toonzaal!

3D visualisaties, een lichttafel en een all-in-one service. Dat is slechts een greep uit de troeven van onze nieuwe toonzaal. Ontdek meer!